Astma!

Ja natten va inte den bästa ..o ja borde vid de här laget vara van men man e lika trött varje gång! När ja gick o la mig så väckte inte antonie mig en enda gång..men kl ca halv 5 vakna ja av att ja hör hur jonte kämpar me andningen o han gråter i panik! så ja springer upp t hans rum..o där sitter han o e helt blek o panikslagen o får ingen luft o d tjuter om hela han o när han hostar har han stans krupp! så ladda astma apparaten ge han den ner för trappen fort för o hämta den andra astma aparaten som låg i hans skolväska.. upp igen ladda den o ge han 2 doser av den me... upp me han från sängen på me morronrock , filtar o ut i 20 minus graders kyla fort som fan ...efter ca 10 min i kylan så andades han bättre .han va så rädd ett tag att han ville åka t sjukhuset o få hjälp... men nu har han ju ny medecin o den hjälper efter en liten stund... men ja kan förstå han ..ja vet hur otäckt d e o få astmaanfall.. men fyfan för o vakna av d...min första tanke va shiiiiit d e iprenen ...men sne kom ja på att d e ju ja som tagit ipren o inte han hehehe...fatta inte vart d kom ifrån han hade svalt o skönt i sitt rum :S o rent me för den delen ... när han kände sig bättre så gick ja o sa till cristo o lägga sig i jontes säng då ja alltid vill ha jonte hos mig när han inte andas bra så ja kna hålla koll på han hela tiden.. o självklart vaknar antonie när vi väl lägger oss o då va kl straxt efter 5 så upp o göra en flaska snabbt me välling o mata han... o han håller på o somnar om men vänder sig om o får syn på att brorsan ligger brevid o inte pappa oooh herre gud va han börja busa o kasta sig o rulla runt o hoppa ja tänkte detta e inte sant ...va sååå trött o frös efter o suttit ute! jonte börja ju självklart skratta åt antonie så som han höll på. han blir ju så lycklig så fort han ser sin storebror ahhaha han blir verkligen helt ifrån sig ahhaha... så ja fick säga till jonte o att han skulle blunda o inte titta på han o sen självklart va tyst.. så efter ca yttligare 30 min av styr o bök i sängen så somna han äntligen. o så vakna både ja o antonie av att jonte hostar krupp hosta igen kl halv 8 ..men hade inte lika svårt o andas ..så nu e vi uppe igne o ögonen går verkligen i kors.. så idag blire verkligen o sola.,..funderar på o ta en timma just bara för att få sova.. för d e d första ja gör när ja lägger mig ja verkligen rådäckar ahhahaha men risken e att ja bränner a*slet av mig hehehe.... ja d får nog räcka me en halv timma alla fall!

nä nu ska ja göra gröt t lilleman o frukost t den andra!

skriver senare om dagen

ha en trevlig lördag! kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj gumman va jobbigt, ush va hemskt allt låter, du är en stark mamma, jag hade nog bara ställt mig och skrikit i panik. Hoppas jonte mår lite bättre nu..

Kram

2010-01-30 @ 09:23:35
URL: http://justthebeginning.blogg.se/
Postat av: mina

nae gud stackaren :( usch inte kul förstår panik o vakna me de där... hoppas de inte händer igen!

2010-01-30 @ 20:40:03
URL: http://minaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0